NT Community Wikia
Advertisement
Stefan Andrews karakteri Foxie tarafından oynanmaktadır.

Genel Bilgiler

Stefan Andrews, Los Santos şehrinde yaşayan bir sivildir.

Özgeçmiş

Stefan Andrews, 18 şubat 1995 yılında Compton S Atlantic Dr'da doğmuştur, kendisi melezdir. Annesi Siyahi bir eskort, babası ise okumamış bir melezdir, geçimini sağda solda bulduğu tek tüp işlerden geçindiriyordu, kıyafet satışları, bir yerden bir yere mal götürümü eğer zor durumda kalırsa uyuşturucu satıcılığı ve hırsızlık ile aile içi geçimlerini sağlıyorlardı. Kendisinden 2 yaş küçük kardeşi hep Stefan'ı idol olarak almıştı, Stefan büyüdüğünde ise babasının yolundan devam ediyordu sokaktaki arkadaşları ile küçük pis işlere bulaşıyor ve evini geçindiriyordu. Kardeşini oldu olası hep koruyup kolluyordu, ancak kendisi gibi kardeşi de pis işlere bulaşmıştı. Uzun süre bu işlerle uğraşan Stef ve kardeşi artık belirli bir saygınlığa erişmiş ve sokaktaki insanlar tarafından sevilmeye başlanmışlardır. Gün geçtikçe oturduğu mahalledeki suç oranı arttığı için hem polisler tarafından fazla darlanmaya başladılar hem de işleri baltalandığı için evlerine para götürememeye başladılar. İşlerini full titizlikle yapıyorlar ve polise taviz vermiyorlardı. Bu durum artık hem Stefan'ı hem küçük kardeşini hem de sokaktaki arkadaşlarının canına tak ettiği için ve uğradıkları ırkçılıktan dolayı arkadaşları ile ayaklanma başlattılar ve sokakta ellerinde kartonlar ve tabelalar ile "Black Lives Matter", "No Racism" yazıp tüm sokaklar boyunca yürüdüler, polisler bunu fark edince ayaklanmaya karşı bir sert bir önlem almaya çalışıyorlar, ayaklanma yapan kişilerin gözlerine biber gazı sıkıyorlar ve kimisini dövmeye başlıyorlardı. Bunu gören Stefan her ne kadar dostlarına yardım etmek istese de gördükleri onu korkutmuş ve kardeşini koluna takıp arkasına dönünce gözüne biber gazı sıkılmıştı, zar zor ağlayarak ortamdan kardeşini çıkarmış ve zor bir şekilde evlerine dönmüşlerdir. Ayaklanma esnasında sokakta tanıdığı, iş arkadaşı ve sevdiği çocukluk arkadaşı Danny Parker'ın öldüğünü öğrenince şoka girmiştir. Birkaç gün bunalıma giren Stef kafasını dağıtmak için tek başına New Jersey'e gitmiştir, orda bir mekaniğin çıraklığını yapmaya başlamıştır. Kazandığı paranın %60 ını kardeşine %40 ını ise kendi geçimine harcamaktaydı, bir süre sonra belirli bir zenginliğe erişmişti altına kötü de olsa bir eski model Chevy Nova almıştı, o Stefan'a yetiyordu. Bir gün kardeşinin onu ağlayarak araması sonucu Compton'a elleri titreyerek ve sinirden küplere binmiş bir şekilde gelmişti. Kardeşi telefonda "Abi, babam içmiş bir şekilde eve geldi ben engel olamadım, annem ile tartıştılar ve annemizin yüzünü yaktı, sonrasında ise mutfaktan aldığı bıçağı annemizin karnına sapladı, her ne kadar yarayı bastırsam da kan kaybı çok fazlaydı, annem orda vefat etti" Demişti. Stefan annesinin ne kadar fedakar ve babasının pisliğin önde gideni olduğunu en başından beri biliyordu, ancak ailesi olduğu için ses çıkarmıyordu. Kafasına bir şapka, kap karanlık bir güneş gözlüğü, ağzını da kapatacak bir peçe giydi ve hiçbir vücut hatlarını göstermeyecek bir kıyafet kombini giydi. Kardeşini telefondan aradı ve dedi ki "Evden çık, ve uzaklaş eğer bir ses duyarsan sakın bağırma bir çalının içine gir ve bekle." Dedi. Evin camını kırarak içeri girdi ve babasının üstüne koştu, iç cebinden çıkardığı bıçağı saplayacakken babası elini tuttu ve Stef'i geri püskürttü bıçak elinden düştü ve yumruklaşmaya başladılar. Stef ve babası sağlam bir kavganın ardından babasının attığı yumruk yüzünden Stefan sersemledi, peçesi ve şapkası o esnada yere düştü. Babası yere düşen bıçağın üstüne koştu ve bıçağı alıp Stefan'ın üstüne koştu ağzından kanlar akan Stefan babasının sadece geldiğini görüyordu herhangi bir tepki verecek gücü kalmamıştı. O esnada kardeşi arka camdan Annesinin ölmeden önce zulasında olan Colt Pythonu aldı ve babası üstüne koşarken arkadan babasına bir mermi sıktı, babası durakladı, Stefan'In gözlerinin içine baktı. Bunu fırsat bilen Stefan babasının elindeki bıçağı hızlı bir hamlede kapıp bıçağı boğazına sapladı. Babası son nefesini verirken şu kelimeleri kulağına fısıldadı "That's for my mother". Evde herhangi bir kanıt bırakmadılar, polis tarafından sorguya çekildiler sorgu esnasında ağlayarak ve yalan söyleyerek polisleri manipule ettiler. Babası Compton'da belirli bir saygınlığa sahip olduğu için şehrin tehlikeli olduğunu düşünüp yollarını ayırdılar. Stefan Los Santos'a kardeşi ise Chicago'ya taşınmıştı. Stefan kardeşiyle sürekli itibar halinde kalıyordu, ancak ortalığın birazcık daha sakinleşmesi gerekiyordu.

LS'e iniş

Stefan Los Santos'a geldiğinde fazlasıyla yabancılık çekmişti çünkü diğer insanlara nazaran aksanlı(ingilizce) konuşuyordu ve çoğu kişi onu anlamıyor veya anlasada tam olarak anlayamayıp cevap veremiyolardı.Bir süre daha geçtiğinde kendisi gibi aksanlı konuşan Swarley Roland,Garvin Hackett,Wallace Walker,A.J Clayton J.R,Kendrick Davis ve Drew Peterson ile tanışmıştı.Şehrin düzenini ve işleyişini bir nebze öğretmişerdi.Yavaş yavaş da LS de ki insanların konuştuğu aksanı(Türkçe) öğrenmeye başlamıştı.Eski hayatına hiçbir zaman dönmek istemiyordu,bir çok iş denedi ancak getirisi Stefan'a yetmiyordu.Sabah saatlerinde GYM de spor yaparken bu durumu değerlendirip bir çıkış yolu düşünüyordu ancak aklına birşey gelmiyordu.Üzgün bir şekilde sporunu yaparken beyaz bir jester GYM'e yakınlaştı ve arabadan siyah kurukafa maskeli beyaz saçlı bir adam indi.

İllegale İlk Adım

Stefan araçtan inen kişinin kendisine doğru yaklaştığını görünce irkildi ancak hiçbir türlü duruşundan taviz vermedi.Tanışmak için kendisine yaklaştı klasik tanışma faslını gerçekleştirdikten sonra isminin Ogi Boi olduğunu öğrendi.Ogi ile bir süre laflayıp konuştuktan sonra gelirlerin iyi olmadığını ve nasıl daha fazla para kazanabileceği hakkında bilgi istedi.Ogi,Stef'e karanlık tarafta mı kalmak istersin yoksa aydınlık tarafta mı diye bir soru sorduğunda gri diye cevap vererek her zaman 2 tarafın ortasında kaldığını söyler.Bir kaç konuşmanın ardında Ogi Stef'e nasıl ev soyacağını,araç parçalayacağını ve elde ettiği eşyalarla neler yapabildiğini ve nerde yapacağını öğretmişti.Ogi ile bir süre ticaret yaptı ve arasındaki ilişkiyi geliştirmişti.

Vescrims

Şehrin artık düzenine alışan Stefan öğrendiği bilgileri arkadaşlarına aktarıp küçük işler yapmaya başladılar,birlikte ev soyup,araç parçalayıp market soymaya başladılar.Stefan ve arkadaşları kendi ekibine Vescrims ismini koymuştu.Bir süre birlikte iş yaptıktan sonra Stefan'ın kardeşi Percy de şehre geldi ve Stefan öğrendiklerini kardeşine de anlattı.İşlere kardeşini de dahil eden Stefan kısa sürede güzel paralar kazanmaya başladı.Bu esnada ekibi dışında da başkalarıyla arkadaşlık kurması ekibinin gözüne battı ve fikir uyuşmazlıklarından dolayı Percy,AJ Clayton JR ve Stefan vescrims ile yollarını ayırdı.

Boşluk dönemi

Ekibi ile yollarını ayırdıktan sonra Stefan,Angel ve Percy birlikte takılıp şehirde sadece geziyolar,insanlarla muhabbet kuruyolardı.Bi süre sonra Percy New Jersey'e dönmek zorunda kaldı Stefan çok üzülsede Angel Stef'in yanında oluyordu.Sabahları para kazanıp akşamları kazandıkları parayı Drama Cafe ve Burles'te yiyolardı.Kendilerine hiçbirtürlü harcama yapmayıp sağa sola kazandıklarını dağıtıyolardı.Dışardan bakıldığında berbat bir hayat düzeni olsa da Stef ve Angel eğleniyolardı.Bu süreçte Kemba Collins ile samimi olan Stefan,Kemba ile işlerini devam ettiriyordu.Birlikte dertleşiyor,geziyor,içiyor ve birkaç şey öğreniyordu.Kemba,Stefan için bir nevi akıl hocası gibi birisi haline denk gelmişti.Kemba ile Ogi aynı ekipte bulunuyolardı ve Stefan hem Ogi hem de Kemba ile ticaretini sürdürüyor bir nevi geçimini sağlıyordu.

1743TH

Bir süre daha burleste takılıp sadece küçük işler yapan Stefan artık buna bir dur demek istiyordu.Burlesin arka tarafında ki apartmanda yaşayan birkaç siyahi insan görmüştü.Stefan Compton'da yaşarken fazlasıyla ırkçılığa uğradığı için siyahi insanlara beyaz insanlara nazaran daha fazla güveniyordu.Konuşup samimi oldular Stefan ve Angel onlardan yaşça büyüktü ve öğrendiği bilgileri onlarla paylaşıyor ve gelişmelerinde yardımcı oluyorlardı.Bir süre daha kaynaştıktan sonra birlikte 1743 sokağına yerleşip işlerini büyütmeye çalışıyorlardı.Bir çok iş yaptıktan sonra Stefan ghetto yaşamından çok baydığını,artık bir mahalle savunmak istemediğini ve bir bandana uğruna savaşmak istemediğini farketmişti.Bunu ekibine açıklayıp bandanasını bırakıp mahalleden ayrılmıştı ancak Stefan'ın yanlarına koşması onların bir telefonuna bakıyordu.Elini pis işlerden çekmişti.Ancak öğrendiği bazı şeylerden dolayı 1743TH ile sohbetini kesmişti.Artık onları ne görmek ne de duymak istiyordu.

Legal hayata alışma süreci

Stefan artık elini pis işlerden çekmişti ve kendine bir iş arıyordu ki o sırada Victoria Lily Evans'ın sarı sayfalardaki "Yeni açılacak kafemiz için çalışan arıyoruz"ilanını görmüştü.Bunun bir fırsat olduğunu düşünüp,Victoria ile iletişime geçmişti,kafe açıldığında iş başvurusuna gidecekti.Bi süre daha bekledikten sonra kafe açılmıştı ve başvurusu olumlu sonuçlanmıştı.Yaklaşık 1-2 ay çalıştıktan sonra kafe de belirli bir rütbeye sahip olmuştu,düz bir çalışan değil artık kafenin bir nevi Staff'i hale gelmişti,kendisine bir ofis verildi ve çalışanları denetliyor,günlük satış hesaplıyor ve bunu patronlarına bildiriyordu.İşler tıkırında ilerliyordu,şehirde gezip kafesine yeni çalışan buluyor,dolgun bir maaş alıyor ve kafe sayesinde sosyal ortamı fazlasıyla artıyordu.Bu süreçte hala eskiden iş yaptığı adamlarla konuşmaya devam ediyordu.Kemba'nın fazlasıyla mutsuz olduğunu ve ekibinin eskisi gibi toparlanamadığını öğrenmişti.Elinden geldiğince destek olmaya çalışıyordu ancak iş yapmak istemediği için bu çabaları bir nebze yetiyordu.Bi süre daha çalışan Stefan farketmişti ki kafenin durumu kötüye gidiyor,eskisi gibi insanlar gelip gitmiyor ve kafenin cirosu eskisi gibi artmıyordu.Daha fazla dayanamayınca Patronlar,Stef ve çalışanlar bir toplantı yapıp uwuyu kapatıyorlar ve Satıyor.

Yine Yeni Yeniden

Kemba'nın bu durumuna üzülen Stef,Kemba ile tekrardan iş yapmaya başlıyor ve Kemba'nın bulunduğu ekip(HayAksi)ile kaynaşıyordu.Bu süreçte HayAksi ekibinin baş kurucuları ortalıkta yoktu Stef'in görebildiğinde yoğunlukla Tarhan,Efe ve Kemba idi.Bir süre daha muhabbetlerini devam ettirdi o esnada Los Santos'a Tarhan'ın kuzeni Serhan gelmişti,işleri Serhan'a da öğretip Efe,Tarhan,Kemba,Serhan ve Stefan birlikte iş yapmaya başlamışlardı.Stefan'ın bu süreçte aklına takılan madem ekipçe işler yapıyoruz ve hali hazırda kendinizi duyurmuş bir ekibe sahipsiniz.Neden tekrardan HayAksi olmasın ki?

HayAksi #Reborn ve Toplantı sonrası olanlar

Kendilerini tekrardan şehire duyuran HayAksi ekibi eskisi gibi illegal işlerine devam ediyor ve ticaretlerini gerçekleştiriyordu ve aralarına yeni isim arıyorlardı.Stefan kafede çalışırken ve bu işlerle haşır neşir olan Berk Aydemir'i ekibine yakınlaştırdı ve aralarına aldı.HayAksi tekrardan eskisi gibi olmuştu.Poyraz,Destina,Tarhan,Efe,Kemba,Stefan ve Berk işleri çok güzel yürütüyor,şehirde de belirli bir respect kazanıyorlardı.Birkaç işe imza atıp ticaretlerini sürdürürken HayAksi ekibi Ballas'ın yaptığı ticaret anlaşmasından rahatsız oluyor ve bir toplantı düzenlemeye karar veriyor.Toplantıya birkaç ekip çağrılıyor ve konudan bahsediliyor.Ballas'ın fazla fiyat vermesi ve insanları ırgatlığa sürüklediği kanaatine varılıyor ve ordaki ekiplerin hepsi ticareti keseceğini söylüyor.Ancak bu toplantı yapıldıktan sonra ki gün Ballas'a söyleniyor ve Aksi ekibi toplantıda bastıra bastıra "Eğer bu toplantı herhangi bir ekip veya kişiden dışarı aktarılırsa sonucu ölüm olur"diye tembihliyor.Buna rağmen toplantı bilgisi dışarı çıkınca Hayaksi ekibi tek tek ekipleri eliyor ve uzun süren bir iz sürme olayından sonra toplantı bilgisini dışarı çıkartan ismi buluyor ve tekrardan bir toplantı düzenleniyor.Toplantıyı dışarıya söyleyen kişinin ekibi geliyor ancak kişi toplantıda bulunmuyor.İtiraf etmeleri için HayAksi ekibi toplantıyı dışarıya bildiren ekibin üstüne gidiyor ve ekipten sert bir tepki alıyor.Aldıkları tepki istedikleri gibi olmayınca ekibi tüm ekiplerin önünde molotofla yakıp,otomatik silahlarla sıkıyor.Sonradan öğrendiği bilgiye göre kişinin Ballas'a sığındığını öğreniyor.Bu esnada Ballas HayAksi ekibinden 2 kişiyi grove a davet ediyor ve sadece konuşmak istediğini söylüyor.Stefan konuşmaya gitmiyor sadece telsizden bilgi alıyordu.Telsizdeki sesler kesildiğinde Ballas'ın mahallede silahsız 2 Aksi üyesini vurduğunu öğrenince Stefan toplantıya katılan tüm ekipleri topluyor ve Ballas'ın peşine düşüyor.Grove da vurulan Tarhan ve Kemba gerekli bilgiyi veriyorlar ve Benny's mekaniğin üst otoparkında tüm ekiplerle konuşuluyor.Bu esnada Ballas ve FDF birleşmiş şehirde ekipleri arıyolardı.Şans eseri benny's mekaniğin önünde Stefan'ın aracı ve Mazzy'nin aracı çarpışıyor,çarpışmanın ardından silahlar patlıyor.HayAksi ekibi ve toplantıdaki ekipler Ballas ve FDF'i savaşta mağlup ediyorlar.Savaş sonrası tekrardan bir konuşma gerçekleşiyor.O esnada toplantıyı dışarı aktaran kişinin korunmamasını belki size de aynısını yapacağını Ballas'a söylüyolar ancak nafile.Stefan ve Tarhan kişiye "Yüz ameliyatı olmanı tavsiye ediyoruz,köpek balığı gibi peşine düşücez ve seni gördüğümüz yerde indireceğiz."Diyor ve kendisi toplantı esnasında silahını çekip kendi kafasına sıkıyor.Her ne kadar HayAksi ekibi istediğini uygulayamasada kişi öldüğü için mutlu oluyor ve toplantı draması HayAksi ekibi için güzel bitiyor.

Günümüz

Olaylardan sonra HayAksi ekibi fazlasıyla fiziksel ve mental anlamda yorulmuş bir vaziyette kalıyor,bir nebze de dayansa da artık eskisi gibi olamadıklarına kanaat verip HayAksi'yi rafa kaldırıyorlar.Stefan her ne kadar üzülse de yaşamaya devam ediyor,kolyesini motel odasının duvarına asıyor ve çevresinde ki dostlara yardım etmeye çalışıyor.

Meemsss..

  • Böyle durumlarda ne diyoruz?

Galeri

Advertisement