NT Community Wikia
Advertisement

Yönetmelikler

Silah Yönetmeliği

1.Kademe Silahlar

Her türlü yakın dövüş silahı (Hançer, Beysbol sopası, Kırık Şişe, Levye, Fener, Golf Sopası, Çekiç, Balta, Muşta, Bıçak, Döner Bıçağı, Kelebek Bıçağı, Jop, İngiliz Anahtarı, Savaş Baltası, Bilardo Istakası ve Taş Balta). Bu tür silahlar kişi üzerinde bulundurulabilir ama herhangi bir nefsi müdafaa dışında bir saldırı eyleminde kullanılırsa ilgili kanuna göre ceza kesilip el konulur. Birazdan adı geçecek tabancalar: Pistol, Combat Pistol, Stun Gun, Pistol .50, SNS Pistol, SNS Pistol, SNS Pistol MK II, Heavy Pistol, Vintage Pistol, Flare Gun, Marksman Pistol, Heavy Revolver, Heavy Revolver MK II, Double Action Revolver, Ceramic Pistol ve Navy Revolver. Bu silahların “Silah Taşıma Ruhsatı” olmadan üstünde bulundurulması yasak olup sadece kişinin ikametgahında bulundurabilir.

2.Kademe Silahlar

Yukarıda adı geçmeyen tabancalardan olan AP Pistol, tam otomatik bir silah olup ateş gücü fazlalığından dolayı bu kademeye alınmıştır. Bu tabancayı bulundurmak ve/veya taşımak kanun nezdinde suçtur. Herhangi bir pompalı silah (Pump Shotgun, Sawed-Off Shotgun, Assault Shotgun, Bullpup Shotgun, Musket, Heavy Shotgun, Double Barrel Shotgun ve Sweeper Shotgun). Bu silahların ikametgahlarda bulundurulması ve/veya kişi üzerinde taşıması sadece “Ağır Silah Taşıma Ruhsatı” ile mümkün olup diğer şartlarda kişi üzerinde bulundurulması ve/veya herhangi bir yerde muhafaza edilmesi kanun nezdinde suçtur. Herhangi bir hafif taramalı silah (Micro SMG, SMG, SMG MK II, Assault SMG, Combat PDW ve Machine Pistol, Mini SMG). Bu silahların ikametgahlarda bulundurulması ve/veya kişi üzerinde taşıması sadece “Ağır Silah Taşıma Ruhsatı” ile mümkün olup diğer şartlarda kişi üzerinde bulundurulması ve/veya herhangi bir yerde muhafaza edilmesi kanun nezdinde suçtur.

3.Kademe Silahlar

Herhangi bir taaruz tüfeği (Assault Rifle, Assault Rifle MK II, Advanced Rifle, Special Carbine, Special Carbine MK II, Bullpup Rifle, Bullpup Rifle MK II ve Compact Rifle). Bu silahların ikametgahlarda bulundurulması ve/veya kişi üzerinde taşıması sadece “Ağır Silah Taşıma Ruhsatı” ile mümkün olup diğer şartlarda kişi üzerinde bulundurulması ve/veya herhangi bir yerde muhafaza edilmesi kanun nezdinde suçtur. Kullanan kişi aynı zamanda “Terörizm” suçundan yargılanacaktır. Herhangi bir ağır taramalı silah (MG, Combat MG, Combat MG MK II ve Gusenberg). Bu silahların ikametgahlarda bulundurulması ve/veya kişi üzerinde taşıması sadece “Ağır Silah Taşıma Ruhsatı” ile mümkün olup diğer şartlarda kişi üzerinde bulundurulması ve/veya herhangi bir yerde muhafaza edilmesi kanun nezdinde suçtur. Kullanan kişi aynı zamanda “Terörizm” suçundan yargılanacaktır. Herhangi bir ağır taramalı silah (Sniper Rifle, Heavy Sniper, Heavy Sniper MK II, Marksman Rifle ve Marksman Rifle MK II). Bu silahların ikametgahlarda bulundurulması ve/veya kişi üzerinde taşıması sadece “Ağır Silah Taşıma Ruhsatı” ile mümkün olup diğer şartlarda kişi üzerinde bulundurulması ve/veya herhangi bir yerde muhafaza edilmesi kanun nezdinde suçtur. Kullanan kişi aynı zamanda “Terörizm” suçundan yargılanacaktır. Herhangi bir patlayıcı, infilak edici ve/veya yanıcı özelliği olan silahlar/ekipmanlar (RPG, Grenade Launcher, Minigun, Firework Launcher, Homing Launcher, Compact Grenade Launcher, Grenade, Molotov, Sticky Bomb, Proximity Mine, Pipe Bomb). Bunların herhangi bir şart altında kullanılması yasaktır ve kanun nezdinde suçtur. Kullanan kişi aynı zamanda “Terörizm” suçundan yargılanacaktır.

Vergi ve Fatura Yönetmeliği

Her Los Santos vatandaşı vergi ve faturalarını ödemekle yükümlüdür. Şehre gelerek vatandaşlık alan her yurttaştan Konaklama Vergisi alınmaktadır. Bu vergi iptal edilebilir veya davaya konu edilebilir değildir. Devlet tarafından size tahsis edilen otel odasını, çöp verginizi ve sunulan hizmetlere ilişkin masrafları temsil eder. Vergilerin ve faturaların ödenip ödenmediğine dair kontrolleri gerçekleştirmek Los Santos Polis Departmanı ve bağlı birimlerin sorumluluğundadır. Gerçekleştirilen kontrollerde Vergi ve Faturaların ödenmediğinin tespit edilmesi durumunda kesilecek cezalar: İlk yakalanmada: (Fatura ve Vergi toplamı / 1000) ay hapis cezası. Sonrasında ise: (Fatura ve Vergi toplamı / 1000) x 2^(fatura ödenmediğine dair tutanak sayısı – 1)

Örnek: Toplam $10.000 vergi borcu olan ve 5. Kez hakkında tutanak tutulan bir vatandaş için: (10.000/1000) x 2^(5-1) = 10 x 2^4 = 10 x 16 = 160 ay hapis cezası uygulanacaktır.

Verginin ve faturalarının tamamını ödemesi durumunda sayaç sıfırlanacaktır. (örneğin: 3. Kez yakalandığında tüm vergilerini ve faturalarını ödemesi durumunda tekrar 0’dan başlayacaktır tutanak sayımı)

LSPD ve bağlı birimleri tarafından iş bu yönetmeliğe ilişkin kesilebilecek ceza süresi 599 ayı geçemez. Geçmesi durumunda şahsı gözetim altında tutarak dosyasını Adalet Bakanlığına devretmeleri gerekmektedir.

Lisans Bilgileri

Silah Ruhsatı

1.Kademe Silah Ruhsatı

Üzerinde herhangi bir 1. Kademe Silah bulundurmak isteyen vatandaşların düzgün sicile sahip olması (en az 3 haftadır herhangi bir suça karışmamış olması), gerekli motivasyona sahip olması (işletme sahibi, yüksek rütbede memur vs.) ve kişi başına $35,000 doları LSPD hesabına yatırması gerekmektedir. Lisans işlemleri Los Santos Adalet Bakanlığına bağlı hakimler ve LSPD tarafından işletilecektir. Bu lisans ile kullanılacak herhangi bir silahın türünün ve seri numarasının ilgili hâkime ve/veya polis memuruna iletilmesi gerekmektedir. Silah bakımıyla ilgili detaylı bilgiyi Los Santos Adalet bakanlığına bağlı hakimlerden alabilirsiniz. Kişinin bu silahla suça karışıp, bu suçu silahla işlediği kesin kanıtlarla ortaya çıkarsa kişinin silah ruhsatı iptal edilir, bir daha silah ruhsatı çıkaramaz ve daha ağır bir suçla cezalandırılır. Bu durum nefsi müdafaayı kapsamaz.

2.Kademe Silah Ruhsatı

Üzerinde herhangi bir 2. Ve/veya 3. Kademe Silah bulundurmak isteyen kuruluşların (özellikle kıymetli eşya taşıması yapan şirketler, yüksek mevkideki kişilerin korumasını yapan şirketler) belirli şartları (3 haftalık sürede herhangi bir yüz kızartıcı suç işlememek ve ağır silah eğitimi almış olmak) yerine getirilmesi şartıyla verilebilir. Şirketler nezdinde aktif kişi sayısına göre ücretlendirilir: örneğin bir şirket aktif olarak 3 kişi göreve çıkıyorsa, 3 x $75000 bu lisansı şirket alabilir. Envanterde bulunan ve aktif görevde kullanılabilecek silahların listesinin (tür ve seri numaralarıyla beraber) Los Santos Adalet Bakanlığına bildirilmesi gerekmektedir. Aynı zamanda şirketteki elamanların alım sürecinin takibi şirket patronu ile beraber Los Santos Adalet Bakanlığına bağlı hakimler ile koordineli olarak gerçekleştirilecektir. Kişinin bu silahla suça karışıp, bu suçu silahla işlediği kesin kanıtlarla ortaya çıkarsa kişinin silah ruhsatı iptal edilir, bir daha silah ruhsatı çıkaramaz ve daha ağır bir suçla cezalandırılır. Bu durum nefsi müdafaayı kapsamaz.

Görevliler

Hakimler

Avukatlar

Bölge Savcılığı Ofisi

Advertisement